Kamionosszakma?

Előre látom hogy, nem leszek túl népszerű ezzel a posttal. Így előre szeretném leszögezni azt hogy egy percig sem kételkedem abban hogy, ez az egész munka, és minden hozzátartozó dolog nem csak egy jogosítvány. Tanulni és érezni kell minden pillanatát, egy percig sem szabad lazítani.
Én sem értem hogy ennyi idő után is hogy nem nyilvánította még az ezzel foglalkozó testület szakmává az egészet.
Főleg úgy, hogy hiányszakmaként hirdetik.

De merüljünk el kicsit a részletekben:
-A legtöbb magyar kamionos mondhatni hogy jól keres. Ha lehet hinni a szóbeszédnek, akkor a bér kb 300 és 600 között mozog valahol itthon átlagosan. És ez nettó összeg minden pótlékot számolva. Valljuk be őszintén azért ez egész jó fizu, így elsőre olvasva. De az egyszerűség kedvéért számoljunk kerek 500 ezer forinttal.
-Ezért a nem kevés összegért mit is kell csinálni? Röviden összefoglalva bejárni Európát, olyan utakon amiről a legtöbb ember csak álmodozik.

Kb ennyi röviden a szép és jó része. Most jöjjön a komorabb, valóságosabb része:
-Mivel nem szakma, csak amolyan tevékenység, így jó eséllyel minimálbérre van bejelentve az ember, és erre jön rá pótlék, vagyis a napidíj, kilométerpénz, üzemanyagmegtakarítás és egyéb ilyen dolgok.
-Ebből látszik máris a legnagyobb gond, ha lebetegszik a sofőr, és áll az autó, akkor nincs semmilyen pótlék, csak az a bejelentett minimálbér. Ebből kifolyólag nagyon erősen megzuhanhat a fizetés már egy hét kihagyassal is.
-A másik pedig ami szintén elég undorító dolog, hogy a nyugdíj is ebből a minimálbérből lesz számolva. Már persze annak aki megéri azt a kort.

Ezért szeretnék a sofőrök hogy elismerjék végre szakmának a tevékenységüket. Nem lenne sokkal több úgymond az alapfizetés, körülbelül 30 ezer forintról van szó amivel több a szakmunkás minimálbér. De ha gond van akkor máris könnyebb lesz nekik. Hiszen mindenki lehet beteg, vagy a gyermeke, vagy történhet sok millió egyéb dolog ami miatt kimarad a munkából.

Így már nem is olyan vonzó a lehetőség ugye?
Pedig lehet még fokozni, folyamatosan szorít a határidő, millió kritériumoknak kell megfelelni, kamionosokat ellenőrzi boldog boldogtalan az úton. (Hozzateszem, sokszor joggal) ők felelnek az árért, a rakodásért, a teljes szerelvényért.
Ezzel szemben elkell viselniük a parkolók társaságát, azt higy folyamatosan kivannak téve különböző atrocitásoknak (lopás, rongálás, erőszak, mindenki hallja a híreket)

Ezeket a főbb dolgokat végiggondolva valóban olyan sok kérés lenne az hogy legyen ez szakma? Sajnos a legtöbb ember csak azt a 30ezer többletet látja a dologban.

Nektek mi a véleményetek? Mivel egészítenétek ki? Pro és kontra alapon...

Elindult a Facebook oldal is:
https://www.facebook.com/hirvelemeny/

Kommentjeiteket várom itt alul a hozzaszolásoknál, és köszönöm a megosztásokat. Ha tetszik a blog, bal oldalon iratkozz fel, hogy ne maradj le az új posztokról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések